Visualisera. Prioritera. Action!

Här nedan följer den utlovade intervjun om drömmar och mål. Den tidigare "hemliga" kändisen är alltså Josefin Glenmark, som nyligen släppte sitt debutalbum. Josefin är född i Sverige men har även bott i Frankrike och Los Angeles (där hon bland annat körade till Robbie Williams) under längre perioder, och precis som hon säger i intervjun var det just i L.A. som hon började ta musiken på allvar. Förra veckan skrev jag ett inlägg om just drömmar och mål som kan ses som en liten introduktion till den här intervjun, det inlägget hittar ni HÄR.

Har musiken alltid varit din stora dröm, eller när upptäckte du att det var något du ville satsa på?
-Visst har jag alltid drömt om musik. Men det var inte förrens jag bodde i Los Angeles då jag verkligen kände att jag ville utveckla mig själv och tog musiken på allvar. Jag började skriva låtar och sjunga kör i olika band. Det var så intresset tog fart på riktigt.

Hur förändrades dina drömmar när du blev äldre?
- Jag började målmedvetet att jobba på att förverkliga dem. Tog ansvar, helt enkelt.

Hur skulle du definiera ordet dröm? Tycker du att det finns någon skillnad på drömmar och mål?
-Bra och lite svår fråga. Du har nog rätt, drömmar och mål är väldigt nära varandra. Om man jobbar mot sin dröm, då jobbar man ju mot ett mål.

Ditt album heter Better Days. Vad är tanken bakom det?
- Bättre dagar har kommit och jag har äntligen släppt en skiva, är väl en tanke. Sen så ska man lyssna på min låt "Better Days" som beskriver mitt liv i LA. Det var där min dröm om att få göra en skiva började. Och idag så har den drömmen besannats.

Har du fått kämpa för att nå dina drömmar och mål? På vilket sätt i så fall?
- Jag har gjort det jag har behövt att göra. Det har tagit lång tid att göra min skiva, för jag har inte alltid haft råd att sitta i studion och skriva musik. Jag jobbar vid sidan om min musikkarriär. Alla inblandade i skivan har jobbat häcken av sig för att få det hela att gå ihop. Så vi har alla kämpat ihop, skulle jag vilja säga. Sen får man göra avkall på sånt man kanske helst av allt vill göra. Skriva musik tar tid. Prioritera är viktigt!

Är fram för allt karriären din stora dröm just nu, eller har du andra drömmar också?
- En av de största drömmarna jag haft är att hitta någon att dela livet med. Det har jag gjort idag. Då ändras livet helt. Kärlek och hälsa är viktigare än något annat för mig. Så jag är väldigt stabil och lycklig idag. Något jag inte var innan. Men idag så gör jag beslut baserade på vad som är bäst för min familj. Jag har min mans stöd angående musiken, och visst är musiken en stor dröm, men det är något jag inte kan kontrollera. Så det viktigaste är alltså lycka!

Varför är det viktigt att ha drömmar och mål?
- Alla är olika. Jag är en drömmare. Tycker om att drömma och sen upptäcka att drömmar kan bli sanna. Det dummaste är att man står i vägen för sig själv oftast. Kanske intalar man sig själv att det inte går och att "jag kan inte". Men jag tro att alla kan och man kan mycket mer än man tro. Så "keep dreaming!".

Vad tror du att man kan göra för att nå sina drömmar?
- Visualisera. Prioritera. Action!


Vill ni veta mer om Josefin kan ni gå in på hennes hemsida, som ni hittar HÄR. Där kan ni lyssna på hennes musik, läsa hennes blogg och se fler bilder!

Kommentarer
Postat av: Morfar och Mormor

har just läst om din polare glennmark hon kommer nog att efterträda sin mamma.puss o kram från mormor

2011-02-17 @ 14:54:41
Postat av: Hannah

Alldeles säkert! Hittade du något i stan idag? mitt köpförbud gick åt helvete kan man säga... :) puss och kram!

2011-02-17 @ 15:37:17
Postat av: Morfar och Mormor

Du har ändå inte plats till mer under din sång,idag såg det ganska skapligt ut i din lilla boning.Puss o kram! Mormor.

2011-02-18 @ 15:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0