Drömmar och mål

Ibland kan man få höra att man ska sluta drömma och leva i verkligheten istället. Jag tror att vi, oftast, måste ha drömmar och mål för att kunna ta oss någonstans i livet. Det är inte alltid nödvändigt att man når sitt mål eller uppfyller sin dröm, men att ha en målsättning tror jag är positivt (såvida det inte blir ett tvång, som blir till ett misslyckande om man inte klarar det). Att veta vad man vill ha är ju ofta en förutsättning för att man ska få det, eller hur? Att målen och drömmarna förändras under resans gång är nog ingen ovanlighet, eftersom förutsättningarna kanske är annorlunda efter ett tag än när man började. Att ha ett mål om vilket arbete man vill ha, var man vill bo och hur man vill att sitt liv ska se ut är inte fel. Det som blir fel är när man endast lever i sin drömvärld, och tror att allt man drömmer om kan uppfyllas. Det finns alltså skillnader på mål och drömmar. Mål är något man verkligen strävar efter att uppnå, medan det kanske ibland kan vara okej att en dröm förblir just en dröm.

Jag vet inte om det här inlägget egentligen håller sig innanför ramen för vad den här bloggen var tänkt från början. Men det är ju trots allt något som alltid är aktuellt, drömmar och mål är aldrig ute eller inne. De finns alltid med oss, mer eller mindre. Man kan få in nästan vilket ämne som helst under "här och nu", vilket ju också är meningen med den här bloggen. Det finns strikta riktlinjer om vad jag ska skriva om, så länge ämnet är någorlunda aktuellt. Det blir kontraster mellan inläggen och förhoppningsvis kan så många som möjligt hitta något de gillar att läsa om.

Det här inlägget kan ses som en liten introduktion till en intervju jag snart ska göra. Intervjun kommer att publiceras här någon gång under nästa vecka. Personen jag intervjuat vet precis hur det är att få kämpa för sina drömmar och mål, men också hur det är när man väl uppnått dem. Vem jag intervjuat? Det får ni helt enkelt vänta med att se, men en ledtråd är att debutalbumet släpptes för bara en vecka sedan!


Det här är ett av mina mål - att åka på en härlig solsemester en vecka eller två. Egentligen vet jag faktiskt redan nu att det kommer att bli uppfyllt om bara några månader... España!

Kommentarer
Postat av: Mats

Grattis till en snygg uppdatering av bloggen.

Bra jobbat!



Mats

2011-02-09 @ 21:53:53
Postat av: Hannah

Tack, jag är jättenöjd med den måste jag säga! :)

2011-02-10 @ 08:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0