Ny dag!

Ny dag, nya förhandlingar. Idag ska jag och Douglas till Rådhuset, eftersom det är där vårt utskott kommer att behandlas. Jag har frågan om mödradödlighet, där vi gått tillsammans med Storbritannien. Vi (plus Etiopien och USA) kommer att ingå i en talarkedja som talar för Storbritanniens resolution. Det kommer sedan finnas möjlighet för andra länder att tala emot resolutionen för att skapa diskussioner, som sedan tas upp i den fria debatten.

Douglas har frågan om biologisk mångfald där vi valde att gå samman med Tyskland. Frågan om hunger har vi tillsammans men där har vi inte skrivit någon resolution, istället skrev vi under USAs resolution.

Idag kommer det med andra ord diskuteras och debatteras en hel del i de olika utskotten. Jag vet inte riktigt hur mycket tid som blir över för att göra blogguppdateringar men någon ska jag nog hinna med. Förresten så har jag inte en aning om hur man lägger upp bilder när man mobilbloggar så det får ni ha lite överseende med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0