Överpedagogisk guide för Skånetrafikens applikation

Som ni kanske minns så skrev jag ett inlägg om Skånetrafikens applikation för iPhone för ett tag sedan (om ni inte minns så hittar ni det inlägget HÄR!). För några dagar sedan fick jag en förfrågan om jag inte kunde visa hur den applikationen fungerar, och var man egentligen ser om bussen/tåget är försenat. Applikationen är väldigt enkel när man väl har förstått sig på den så här kommer en liten guide för er som är intresserade:


1. Här väljer du varifrån du vill åka.
2. Och här väljer du vart du vill åka!
3. Tidpunkt för resan, "Just nu" står alltid där men du kan själv ändra till annan tid.
4. Här väljer du om tiden ska gälla för avgången eller ankomsten.
5. På trafikslag kan du välja antingen buss eller tåg.
6. När du är klar med ovanstående klickar du på sök.


7. Triangeln visar att resan på något sätt är försenad.
8. Om det finns en triangel klickar du på pilen för att komma vidare till sidan som visar hur mycket försenad resan är.


9. Här ser du när bussen/tåget skulle avgått egentligen, samt vad den nya avgångstiden är.
10. Här finns ankomsttiden, samt eventuell ny ankomsttid (finns inte med i detta exempel). Ibland finns här också information om varför bussen/tåget är försenat, till exempel vägarbete.

Så, det var inte så svårt va? Sjukt överpedagogiskt om inte annat, om jag får säga det själv.

Kommentarer
Postat av: Annika

Sälj dina instruktioner till Skånetrafiken Hannah! Jag är helt säker på att med den pedagogiken du använder kan ingen misslyckas!!

2011-01-23 @ 17:10:32
Postat av: Anonym

pedagogiskt och bra, är bloggen kopplat till skolarbete eller du skrivber för att det är kul?

2011-02-01 @ 08:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0