Vuxna plus Facebook, tveksam kombination

Facebook var från början, åtminstone i min umgängeskrets, något som ungdomar använde sig av. En del vuxna började hitta dit och helt plötsligt invaderades vi av föräldrar, gammelfastrar och lärare. Visst, de ska också få använda Facebook. Och man kan ju faktiskt välja vilka man vill acceptera som vänner. Men! När ska de vuxna facebookanvändarna lära sig internetvett? Man använder ett utropstecken. Ett frågetecken. Ett kommatecken. "Hej!!!!!!!" och "Nu ska jag jobba!!!!!! Vad ska ni göra idag??????" ser ju faktiskt bara hetsigt ut. Och det här med att skriva allt man gör, när man gör det, hur man gör det och varför man gör det är inte heller någon hit (detta gäller dock inte enbart de vuxna användarna, även om de utgör en klar majoritet).

Så vi (läs: ni) kan väl sluta missbruka alla dessa skiljetecken?????? Okej???? Bra, då säger vi så!!!!

Kommentarer
Postat av: Morfar och Mormor

Jag har just avslutat min facebook med en tår i ögat,men jag håller faktiskt med dig.

2011-02-18 @ 15:34:03
Postat av: Hannah

Nu tillhör ju visserligen ni undantagen, som inte har lagt upp en enda statusuppdatering. Gullisar!

2011-02-20 @ 23:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0