Särskrivningar

Jätte bra. Rak apparat. Prins korv. Okej, särskrivningar är kanske inte en nyhet. Eventuellt inte en samhällsfråga av oerhört stor betydelse heller men det borde nästan vara det med tanke på hur många som faktiskt använder sig av dem både här och där. Därmed är det ju något som är aktuellt här och nu. Just på bloggar förekommer det ofta, för att inte tala om på Facebook. Och nej, det blir inte mer acceptabelt för att det trycks in ett litet streck mitt i ordet heller, pytte-liten eller jätte-billigt är faktiskt nästan värre än pytte liten och jätte billigt.

-Kassa medarbetare sökes.
-Okej, är de ni redan har för kompetenta?

-Vi har öppet i mellan dagarna.
-Okej, då kommer jag imorgonnatt.

-Stekt kyckling lever.
-Ajdå, har du provat att koka den istället?

-Morgon rockar.
-Okej, och kvällen suger eller?

-Jätte billigt.
-Nja, jag tar hellre en dyr dvärg.

-Billiga barn cyklar säljes.
-Då skulle jag vilja ha en billig unge och en blå cykel, tack.

-Skum tomte.
-Nej tack, vi tar den vanliga i år också.

-Rök fritt.
-Tack.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaa bästa inlägget på länge !

2010-11-08 @ 15:20:04
Postat av: Anonym

HAHA nja jag tar hellre en dy dvärg!! jag dör

2010-11-08 @ 17:41:57
Postat av: Martina

Vilket bra in lägg! Det är den för bannade engelskans fel!!

2010-11-08 @ 20:09:24
Postat av: Hannah

Tack martina, kul att du har hittat hit! :) Haha ja det är väl så, de har ju en tendens att båda skriva isär orden och köra in bindestreck här och där!

2010-11-09 @ 09:26:20
Postat av: Emma

heheh bra skrivet!!

2010-11-09 @ 09:53:32
Postat av: Maggan

Visst är det många som skriver tokigt, både i tidningar och på textöversättningar i filmer.Skärpning tycker jag!

2010-11-09 @ 14:03:40
Postat av: Mats

Haha fy för vilket bra inlägg..fick ett gott skratt på kvällen...

Mats

2010-11-18 @ 23:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0